Ha ADHD-sként vállalkozol, van egy jó hírem: nem vagy szétesett. Csak nem lineáris.
És ez nem baj.
A kreatív ötletcunamid, a hirtelen jövő energiabombáid és az impulzusaid – mind előny is lehet, ha megvannak azok a kapaszkodók, amik segítenek tartani az irányt.

A listaírás nem felesleges admin.
Hanem:
✔️ fókuszkeret
✔️ döntéskönnyítő
✔️ mentális “backup”
✔️ látható fejlődés

Íme 15 lista, ami ADHD-s vállalkozóként segíthet, hogy ne csak csináld, hanem végig is vidd, amit elkezdtél.

De hová is írd ezeket?

Jó lehet erre egy üzleti bullet journal (én ezt használom), egy filofax, a papír naptárad hátsó üres oldalas része, de gyűjtheted Google Drive-be is, mindenhonnan, még telefonról is hozzáférsz.

1. Prioritáslista a hétre

Nem to do. Csak: „Mi az, amit mindenképp szeretnék megcsinálni?”
TOP 3. Ne több.

2. Projektek állapotlistája

Külön oszlopok: Ötlet | Folyamatban | Kész | Elengedve
(Az „elengedve” az egyik legfontosabb!)

3. Content-ötletlista

Ha jön az ihlet, jegyezd le.
Ha jön a posztolás ideje, csak húzz belőle egyet.

4. Ügyfélmunka checklista

Konzultáció, e-mail, számla, visszakövetés – ne bízd a memóriádra.
Az ADHD-s agy egyszerre túl sokat és túl keveset jegyez meg.

5. Napindító rutinlista (vállalkozós verzió)

Mi az a 2-3 dolog, amit mielőtt megnyitod az inboxod, megcsinálsz?

6. Feladatcsere-lista

„Ha ezt ma nem bírom csinálni, mit csinálhatnék helyette, ami szintén hasznos?”
(Az ADHD-barát rugalmasság kulcsa!)

7. Launch-checklist

Termékbevezetés, új szolgáltatás, kurzus – mindig van 800 lépés. Írd ki.
Minden újrahasználható.

8. Inbox nullázás-lépcső

Nem utópia.
Csak: válaszolni – mappába – sablonválasz – törölni.

9. Don’t Do Lista (vállalkozói kiadás)

Ne legyen:
✘ multitasking
✘ random scroll
✘ ügyféle-mailekre válasz este 10-kor

10. Saját sikerlista

Mik voltak a heti “nyereségeid”? Egy mini hanganyag? Egy új hírlevél?
Írd le. Nézd vissza. Érezd: haladsz.

11. Automatizálási ötletlista

Ami ismétlődik, az automatizálható. Írd ki, és majd egyszer nekiülsz.

12. „Ha elakadok” lista

Hogyan mozdítsd ki magad? Pl. 5 perc séta, hívás a business bestie-nek, egy Canva játék.

13. Tanulós lista

Könyvek, tanfolyamok, mentorok – mit szeretnél tanulni, és miért?

14. „Saját magam marketingese” lista

Hol jelenjek meg? Milyen témákról posztoljak?
Mi a cél? (Nem mindig a növekedés – néha a kapcsolódás.)

15. „Mi visz el?” lista

Mi az, ami elviszi az időm, fókuszom, energiám?
Nem önostor, hanem visszacsatolás.

+1 lista: VÁGYLISTA

Ne csak a feladatokra fókuszálj.
Írd le: milyen életet szeretnél a vállalkozás mögé?

Üzleti bucket list? Milyen célokat szeretnél elérni? Mik lennének a legnagyobb WOW események a vállalkozásodban?

💬 ADHD-sként vállalkozni nem könnyű.

De ha megismered, hogyan működsz, akkor tudod úgy tervezni az időd, projektjeid, rutinjaid, hogy az támogasson.
Ha szeretnél ebben társakat, tudást és kereteket, csatlakozz az ADHD Ninja Klubhoz vagy hallgass bele a Fókuszmorzsák napi hanganyagokba.
Egyedül káosz. Együtt rendszer.

👉 Klub infók itt

Több segítségre van szükséged? Gyere a Ninja Business Bootcampbe!

📌Támogató közösség – mert vállalkozni néha nagyon magányos dolog tud lenni, különösen, ha úgy érzed: senki nem érti meg, miért így működsz.

📌Sok-sok hasznos tudás ADHD és VÁLLALKOZÁS témakörökben: általános vállalkozói és marketing eszközök kifejezetten ADHD-ra szabva.

📌Rendszeres biztatás, támogatás, kísérés.

📌Az álmaidból tervek, a tervekből valóság lehet a program végére.

📌Az önbizalmad növekszik, az önmagadról alkotott képet épül, szépül.

📌Bátrabb, tettrekészebb, határozottabb lehetsz.

 

MIBŐL ÁLL AZ ADHD NINJA BOOTCAMP?

🌟A programban kapsz 30+ egyéni tempóban feldolgozható videót és sok-sok segédanyagot és házi feladatokat.

🌟5 alkalommal, hetente találkozunk egy csoportos híváson (kb. 45-60perc interaktív beszélgetés)

🌟 Házi feladatok, segédanyagok, munkafüzetek, videós támogatás.